Home » Oefeningen » Persoonlijke training Dordrecht

Voorbeeld van persoonlijke training in Dordrecht

Home » Oefeningen » Persoonlijke training Dordrecht

Voorbeeld training met een persoonlijke trainer van Imbellem

Een persoonlijke trainer is tijdens een training of lesserie in ons sportcentrum in Dordrecht geheel toegewijd aan jouw doelen. De redenen om persoonlijke training te volgen, zijn heel divers:

Tijdens onze persoonlijke training in Dordrecht bieden we je altijd een volledig pakket aan. Dat wil zeggen dat je niet alleen fysiek aan het sporten bent. We delen ook onze kennis over voeding, hoe je je immuunsysteem ondersteunt, de ademhaling tijdens oefeningen en hoe je met stress omgaat. Bij ons in Dordrecht wordt je trainingsschema voor fitness dus volledig aan jou aangepast.

1. Education

We nemen eerst nog even de vorige persoonlijke training en thuisoefeningen door in onze sportschool in Dordrecht. Ook willen we natuurlijk weten hoe je op dit moment in je vel zit en of er nog problemen zijn. Daar houden onze professionals in Dordrecht graag rekening mee bij het opstellen van je trainingsschema voor fitness.

2. Warming-up en mobiliteitstraining

Na de warming-up voor je hele lichaam (roeien of fietsen bijvoorbeeld), focussen we op de specifieke warm-up. Als iemand bijvoorbeeld een pull-up wil leren en een handstand, dan zullen we speciale oefeningen doen om de schouders en armen goed op te warmen. Je trainingsschema wordt door onze experts in Dordrecht dus aangepast aan jouw persoonlijke doelen voor fitness.

3. Skill-element

Na de warming-up van de persoonlijke training gaan we aan de slag met het techniekgedeelte van je trainingsschema in onze fitness in Dordrecht. We doen verschillende oefeningen die passen bij jouw doel. Zo kunnen we bijvoorbeeld rekening houden met pijn in je schouder of andere dingen waar je last van hebt. Als je de handstand wilt leren, zullen we opzwaaien en oefeningen doen waarbij de coach je vasthoudt in de handstandpositie. Zo wordt het trainingsschema bij je persoonlijke training in Dordrecht perfect op jouw wensen voor fitness afgestemd.

4. Work-out

Vervolgens gaan we verder met de krachttraining. We gebruiken verschillende tools, zoals banden, gewichten, boxen en ringen. Daarbij hangt het trainingsschema bij onze fitness in Dordrecht wederom van jouw doelen af. Om bijvoorbeeld een vorm van een pull-up te leren, zal de coach een steuntje onder de voeten aan te bieden. Voor de handstand is het belangrijk om de schouderkracht op te bouwen. Hiervoor voeren we bijvoorbeeld de press-bewegingen uit, waarbij je een voorwerp boven je hoofd duwt. We doen bijvoorbeeld drie rondes van:

  • 6 ring rows (3 seconden zakken)
  • 6 strict kettlebell presses (3 seconden zakken)
  • 20 seconden handstand tegen de muur

5. Cooling-down

Als we klaar zijn met deze persoonlijke training, staat er natuurlijk nog een cooling-down van de fitness in het sportcentrum in Dordrecht op het trainingsschema. Daarbij we stretchen vooral de schouders en armen. Natuurlijk raden we ook altijd aan om voldoende water te drinken tijdens en na de training en om de koolhydraten en eiwitten kort na de training aan te vullen.

Kies voor effectieve fitness in Dordrecht met een persoonlijk trainingsschema

Om de persoonlijke training zo effectief mogelijk te maken, vragen we je eerst een keer langs te komen bij ons in Dordrecht voor een intakegesprek. Alleen als we weten wat jouw doelen zijn, kunnen we je gericht helpen. Voor meer informatie of een afspraak, neem je vandaag nog contact met ons op via 06 43 59 24 04 of conquer@imbellem.nl. Profiteer van effectieve fitness bij ons in Dordrecht dankzij een persoonlijk trainingsschema.