Home » Oefeningen » Voorbeeld persoonlijke training

Voorbeeld van persoonlijke training in Dordrecht

Home » Oefeningen » Voorbeeld persoonlijke training

Voorbeeld training met een persoonlijke trainer van Imbellem

Een persoonlijke trainer is tijdens een training of een serie van lessen in Dordrecht geheel toegewijd aan jouw doelen. De redenen om persoonlijke training te volgen, zijn heel divers:

  • Om te herstellen van een blessure
  • Om een bepaalde vaardigheid beter aan te leren
  • Om beter met de groepslessenmee te komen
  • Om sterkerte worden, bijvoorbeeld voor een andere sport
  • Omdat je het leuk vindt om één-op-één te sporten

We bieden je tijdens de trainingen altijd een volledig pakket aan. Dat wil zeggen dat je niet alleen fysiek aan het sporten bent. We delen ook onze kennis over voeding, hoe je je immuunsysteem ondersteunt, de ademhaling tijdens oefeningen en hoe je met stress omgaat.

1. Education

We nemen eerst nog even de vorige persoonlijke training en thuisoefeningen door in onze sportschool in Dordrecht. Ook willen we natuurlijk weten hoe je op dit moment in je vel zit en of er nog problemen zijn.

2. Warming-up en mobiliteitstraining

Na de warming-up voor je hele lichaam (roeien of fietsen bijvoorbeeld), focussen we vervolgens op de specifieke warm-up. Als iemand bijvoorbeeld een pull-up wil leren en een handstand, dan zullen we speciale oefeningen doen om de schouders en armen goed op te warmen.

3. Skill-element

Na de warming-up gaan we aan de slag met het techniekgedeelte. We doen verschillende oefeningen die passen bij jouw doel. We focussen bijvoorbeeld op een geblesseerde spier of een stram gewricht. Als je de handstand wilt leren, zullen we opzwaaien en oefeningen doen waarbij de coach je vasthoudt in de handstand-positie. Zo wordt onze persoonlijke training in Dordrecht perfect op jou afgestemd.

4. Work-out

Vervolgens gaan we verder met de krachttraining. We gebruiken verschillende tools zoals banden, gewichten, boxen en ringen. Om bijvoorbeeld een vorm van een pull-up te leren, zal de coach helpen door een steuntje onder de voeten aan te bieden. Voor de handstand is het belangrijk om de schouderkracht op te bouwen. Hiervoor voeren we bijvoorbeeld de press-bewegingen uit, waarbij je een voorwerp boven je hoofd duwt. We doen bijvoorbeeld drie rondes van:

  • 6 ring rows (3 seconden zakken)
  • 6 strict kettlebell presses (3 seconden zakken)
  • 20 seconden handstand tegen de muur

5. Cooling-down

Als we klaar zijn met deze persoonlijke training, doen we natuurlijk nog een cooling-down in het sportcentrum in Dordrecht, waarin we vooral de schouders en armen stretchen. Natuurlijk raden we dan ook altijd aan om voldoende water te drinken tijdens en na de training en om de koolhydraten en eiwitten kort na de training aan te vullen.

Kies voor effectieve persoonlijke training

Om de persoonlijke training zo effectief mogelijk te maken, vragen we je eerst een keer langs te komen bij ons in Dordrecht voor een intakegesprek. Natuurlijk leren we je graag kennen, maar alleen als we weten wat jouw doelen zijn, kunnen we je gericht helpen. Voor meer informatie of een afspraak, neem je vandaag nog contact met ons op via 06 43 59 24 04 of conquer@imbellem.nl.