Home » Begeleid sporten » Spieropbouw

Oefeningen voor spieropbouw in elke training in Dordrecht

Oefeningen voor spieropbouw verwerken we bij Imbellem in Dordrecht in elke les op een doordachte manier, zowel bij groepslessen als personal training. Ook in deze lessen zie je de Functional Fitness-variatie in oefeningen terug. Je spieren krijgen een groter uithoudingsvermogen, ze groeien in omvang en je vergroot de maximaal-kracht. Bij persoonlijke training kunnen we in overleg meer focussen op één van deze doelen.

Home » Begeleid sporten » Spieropbouw

Oefeningen voor spieropbouw in elke training in dordrecht

Oefeningen voor spieropbouw verwerken we bij Imbellem in Dordrecht in elke les op een doordachte manier, zowel bij groepslessen als personal training. Ook in deze lessen zie je de Functional Fitness-variatie in oefeningen terug. Je spieren krijgen een groter uithoudingsvermogen, ze groeien in omvang en je vergroot de maximaal-kracht. Bij persoonlijke training kunnen we in overleg meer focussen op één van deze doelen.

Spieropbouw in Dordrecht op een manier die perfect op jouw sportdoelen aansluit

Door het gebruik van lichaamsgewicht en oefeningen met gewichten word je niet alleen sterker, maar ga je ook strakker in je vel zitten. Bij Imbellem trainen veel mensen die andere sporten beoefenen. Denk aan voetballers, tennissers, ijshockeyers, snowboarders, atleten, basketballers, dansers en hockeyers. Als professionele instructeurs die zelf een achtergrond hebben als atleet, weten we dat diverse sporters baat hebben bij turn- en gewichthef-oefeningen die in de work-out verwerkt zijn. Zo werken we aan spieropbouw in Dordrecht op een manier die perfect bij je past.

Krachtoefeningen versus conditie- training

Bij het gedeelte van de work-out in Dordrecht waar we focussen op spieropbouw, ben je vooral bezig met krachtoefeningen waarbij we rustperiodes van één tot drie minuten inlassen tussen de setjes. Dit is anders dan een conditionele WOD. Hier gebruiken we soms dezelfde oefeningen, maar dan onder verhoogde hartslag. Door de rustperiodes bij krachtsoefeningen maakt je lichaam onder andere testosteron aan dat de spieropbouw en -groei vergemakkelijkt.

Spieropbouw is belangrijk voor je revalidatie- proces

Ook gebruiken we spieropbouw voor revalidatie (na een blessure) en ‘prehab’ (het sterker maken van je lichaam om blessures te voorkomen) bij Imbellem in Dordrecht. Voorbeelden kunnen zijn dat je schouder continu uit de kom gaat of je rug waar je constant ‘doorheen’ gaat. Vaak zijn omliggende spieren te zwak en onderontwikkeld om een blessure op te vangen of juist te voorkomen. Door specifieke spieren op te bouwen, krijg je een veel sneller herstel. Je Coach For Life weet, na de nodige onderzoeken, precies wat jij nodig hebt.

Start met gezonde spieropbouw

Heb je vragen over spieropbouw in de lessen Functional Fitness of ben jij zelf een atleet die bij een vakgenoot in Dordrecht wil sporten? Vul je vraag en gegevens in bij het contactformulier en we komen zo snel mogelijk bij je terug. Bellen kan natuurlijk ook op 06 43 59 24 04. Of stuur een mail naar conquer@imbellem.nl.