WAT IS FUNCTIONAL FITNESS

Functional Fitness is een combinatie van conditietraining, krachttraining en techniektraining. De trainingen bestaan uit een mix van oefeningen met een ongekende variatie. Geen training is hetzelfde. Saai wordt het nooit! Je sport altijd onder begeleiding van een professional die op je houding let en je adviseert over sport, lichaam en voeding.

WAT IS FUNCTIONAL FITNESS

Functional Fitness is een combinatie van conditietraining, krachttraining en techniektraining. De trainingen bestaan uit een mix van oefeningen met een ongekende variatie. Geen training is hetzelfde. Saai wordt het nooit! Je sport altijd onder begeleiding van een professional die op je houding let en je adviseert over sport, lichaam en voeding.

Trainingen

De oefeningen die we bij Functional Fitness doen, komen uit het olympisch gewichtheffen en turnen. Atleten op hoog niveau sporten volgens een gebalanceerd trainingsschema. Dat is een combinatie van conditie, kracht en techniek. De uitgebalanceerde trainingen van Imbellem zijn hiervan afgeleid en bestaan uit gevarieerde oefeningen uitgevoerd met verhoogde hartslag. Ze worden aangepast op jouw gewicht en jouw persoonlijke niveau. Iedereen kan meedoen.

VARIATIE IN WORKOUTS

Bij de ene workout verbrandt je meer calorieën dan de andere. Krachttraining is de beste manier om vetmassa te verliezen. We wisselen bewust dagelijks af tussen de verschillende energie-systemen van kracht, korte duur conditie en lange duur conditie. Ook houden we rekening met de verschillende spiergroepen, zodat je niet overtraind raakt. Door de variatie raakt je lichaam niet gewend aan vaste prikkels en blijft je lijf en je hoofd uitgedaagd.

Een training van 60 minuten bevat verschillende onderdelen. Sommige onderdelen zijn kort maar krachtig, waarbij je in 15 minuten ongeveer 500 kcal verbrandt. Het mooiste is dat je door de naverbranding van deze korte WOD (workout of the day) ongeveer 700 kcal extra verbrandt in de 36 uur na de WOD.

Meer informatie over de groepslessen vind je hier.

MATERIALEN

Tijdens de lessen gebruiken we onder andere barbells, kettlebells, dumbells en elastische banden voor het krachtgedeelte. Daarnaast hebben we een rek, ringen, touwen en weerstandsbanden voor het turngedeelte. Voor het conditionele gedeelte fiets en roei je of gebruik je zelfs onze ski ergometer.

Niet alle oefeningen doe je met materialen. Zit rennen in de workout, dan zoeken we de uitdaging ook wel buiten. Daarnaast maak je veel gebruik van je eigen lichaamsgewicht, bijvoorbeeld bij push ups en squats.

WAT HEB JE NODIG OM TE BEGINNEN?

Neem naast je gewone korte broek of legging en shirt, ook een vest of sweater mee tijdens koudere dagen. Soms gaan we naar buiten. Vergeet ook je sportschoenen niet. Hardloopschoenen zijn een optie, maar het handigste is om te beginnen met je oude Vans of All Stars schoenen door de platte zool.

MEER INFORMATIE

Ben jij iemand die slecht gemotiveerd is om een sport lang vol te houden? Functional Fitness is zo breed dat elke workout onderdelen bevat waar je goed in bent en waar je de uitdaging in vindt die je zoekt. 

Wil je weten hoe Imbellem werkt? Bijvoorbeeld waarom een intake gesprek zo belangrijk is en hoe we zorgen dat je trainingen doet op jouw niveau? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.